Translate

diumenge, 16 de desembre del 2018

TROBADA DESEMBRE 2018.



Cada any els Amics del Transport i el Club Vehicles Historicsde  LLeida fem la trobada de germanor, per culminar el any de converses, amb les noves tecnologies com el  whatsapp, trobades esporàdiques amb alguns membres, trobades per canvis de criteris sobre mecànica, marques, grues, envergadures, estrenes i un sense acabar de histories del món del transport.


Cada any es venia celebrant en les contrades Lleidatanes, enguany la cosa ha canviat i la trobada ha estat a la comarca de Osona a cavall de Vic i Manlleu. Una manera de anar diversificant i cambia de paisatges.

Hem tingut gent de tota Catalunya e inclos un gran amic de Fonz a la provincia de Osca. Jose Manuel, el que ha tingut que fer mes kilòmetres per arribar, l'acompanya el Jordi Ibars de Soses, deunido tambe la distancia. Claudi Hergido, Siso, desde Alcarras, Emili de Balaguer, Maria Jesus i Toni pomes desde LLeida, Jordi Riera de Sant Andreu de la Barca.  Jordi i la família Sales de Reus.  Patiño, Maluquer, Liu, familia Casaponsa, Josep LLimos des de el Girones, Jordi Costa de el Mallol, territori d'en Bas. Els anfitrions el Toni i Francesc de Vic i Manlleu. Prades, Para i fill desde el Valles a Cardedeu. Arcadi Galbas i un servidor desde Barcelona. Y per acabar els mes intrèpids amb llurs camions.
 El Ramon Manonelles, amb el infatigable EBRO, clase C  i  el Joan Vallcorba i Senyora, amb el FORD 4 cilindres desde Sant Feliu de Codines.   Tot un èxit de trobada i esperant poder tornar a ferla.

 Els primers valents en ruta cap a Vic.
Ramon Manonelles i Joan Vallcorba.
A caball del EBRO i el FORD 4.











De la part de LLeida, tambe venien dos classics.


El punt de trobada seria just el llindar dels 
municipis de Malla i Vic on el company Toni,
 te la seu de la seva empresa de transport i cotxeres
per els classics que va restaurant.


Esperant als companys, que tot i el planol
no sens perdin, pel mig de un camp.


El Toni, ens esperava amb el Setra calent i els dos
Pegasos a punt de revista.









Els grupets i les tertúlies, no es fan esperar, a mida
 que va arribant els companys.
Els nouvinguts, tambe troben espai amb els classics
del Toni.








A les 9,30 toca anar cap esmorzar. El lloc, estará el 
Restaurant Can Pairot a Santa Cecilia de Voltrega.




Arribada al Restaurant.


Amb harmonia, durant el excel·lent esmorçar de
forquilla. Com era de esperar, un 10 per Can 
Pairot, on la qualitat/preu, es un fet.


Els vehicles del Club Històrics de LLeida a 
primera fila del Restaurant.


Ja ben tips, tornem a agafar el Setra, per desplaçar nos 
a la veïna   Manlleu, on visitarem el Museu  industrial
de la Conca del Ter, al seu pas per la comarca osonenca.


Aquest Museu, esta ubicat, dins la fabrica textil
Can Sanglas, on es ha guardat amb cura tots, o la
majoria del estris, maquinaria fer, des de que arriba
el cotó i surt convertit en fil, aixi com la turbina,
que amb la força del aigua, fa funcionar tota la 
fabrica.


El nostre guia el David, molt pacient amb nosaltres
 donant, les oportunes explicacions de cada maquina.


Hem baixat a peu d'aigua del canal cap a la turbina.



















Uns descendents, d'aquesta industria textil, tambe
varen ser los creadors de la motocicleta, montura
de les forçes armades Espanyoles, trafic i burots.
La moto SANGLAS.











Acabada la visita, la foto de rigor, amb els components
de la trobada a Falta de Xavier i Arcadi.


A continuació, fem un petit passeig, per la comarca
entre els pobles de Vic, Manlleu i Gurb, tot esperant
l'ora de dinar. Dinar que farem al Bar Restaurant, 
Estudis de Malla, recomanat per el company Toni.

























dijous, 29 de juny del 2017

PEGASO TECNO DEL TROMPETA.



El Pegaso-Tecno, del "Trompeta", al barri d´Horta de tota la vida.

Caçat al Parc de Can Drago, aquest Pegaso, hem va cridar la atenció.
 Primera que amb els 27 anys que te, encara continua treballant cada dia,
i fent feines de tonatge, on els trailers, no hi poden accedir. Segona amb els
estranys bujes, del eix traser. Tercera, els Tecno i amb aquest buje sortien,
per la configuració de trailer. El propietari m'ho, confirma. Era una tractora
i com moltes, es va allargar el chasis, passant a la configuració de "normal"
El noi que el porta es la tercera generació, dels "Trompetes al barri de Horta
a Barcelona. Al volant ja sols queda ell sol.
La conversa es saguera allargat, pro la Guardia Urbana estaba al aguait, i el camió
estaba malt aparcat. Esperem trobar algun dia un altre Trompeta.











dissabte, 21 de gener del 2017

BARREIROS.



Imatges de dos Barreiros,
 esperan el seu desballestament.
La historia de Barreiros, amb els socis
quel van obligar.

Imatges:



Barreiros amb Dodge.


Barreiros amb Renault.


dimecres, 18 de maig del 2016

M.CHARLES. Fabrica de begudes carboniques.







Visita als dos camions, de la fabrica ja tancada, de begudes carbòniques de la Família Charles a la població lleidatana de Torres de Segre. Un EBRO B-35 i un AVIA 2500.








El EBRO B-45 de Can Charles:

Dins una cabina, sorollosa
de fresa ensordidora,
car que el motor es troba fora
Amb unes vibracions
capaces de desmuntar el esquelet,
un embrague ressaltant,
amb esperit de cabra boja,
amb un hivern fret
 i un estiu calent.
 Aixo era el Ebro B-45.
El Ford Thames espanyol.



La cabina, cosa inusual, entapissada curosament.




Tablier tambe, formant part del tapissat.



Amb tres pisos de fuste, així apilaban els sifons 
i caixes de graciosa frequent en aquella época.





EL AVIA 2500 DE CAN CHARLES.

El Avia 2500, fabricat a Madrid per Aeronáutica Industrial SA,
a partir del any 1961, es desmarcar del Ebro B45, per la seva
modernitat.
Una cabina panoràmica, plena de detalls,
 semblant un turisme,
 La corrent ja en positiu i negatiu a massa.
 Diferent dels problemas que comportava la corrent del vehicle al reves. 
Cas del Ebro.
Els torniols de les rodes, tambe anaven a dreta, no com els del 
Ebro A que anaven esquerres. 
Tot un salt innovador per sobre del seu competidor de Barcelona.
Avia va durar molts anys, ja que el INI, estaba ficat dins, i una empresa
d'ells com ENASA que els asesoraba.